A Ty Co Byś Zrobił, Gdybyś Stracił Wszystkie Dane? Poznaj Aruba Cloud Backup
Już niedługo, 31 marca, będziemy obchodzić wyjątkowe święto, Międzynarodowy Dzień Backupu. Z pewnością nikogo z Was nie trzeba przekonywać, jak ważne jest skuteczne zabezpieczenie danych przed utratą, bez względu na to, czy chodzi o prywatne zdjęcia i muzykę, czy o firmowe dokumenty.
Wyobraźcie sobie tylko, co by się stało, gdyby ktoś wykasował Wam teraz wszystkie maile i zdjęcia z wakacji! Czy macie jakiś plan B?? (Jeśli nie, nie martwcie się, tylko klikajcie i zapisujcie się na nasz webinar, gdzie dowiecie się wszystkiego o dobrym backupie danych.)
Lepiej Byle Jak Niż Wcale?
Na szczęście istnieje wiele sposobów na tworzenie kopii zapasowych. W zależności od tego, z jakimi danymi mamy do czynienia, prywatnymi czy służbowymi, możemy korzystać z różnego rodzaju oprogramowania i nośników danych, począwszy od dysków sieciowych czy pendrive’ów, po ogromne systemy kasetowe. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety, ale z pewnością lepszy jakikolwiek backup niż żaden.
Nie każdy może sobie jednak pozwolić na byle jakie rozwiązania. W przypadku firm ważnym aspektem ochrony danych jest backup danych systemów informatycznych. Poza dokumentami przechowywanymi na dyskach sieciowych i komputerach pracowników, firmy przetrzymują ważne informacje także w bazach danych. Są to na przykład konfiguracje serwerów oraz aplikacji, kopie systemów pocztowych oraz dane osobowe klientów i pracowników firmy. Tego rodzaju dane wymagają szczególnych narzędzi, które zapewnią maksymalne bezpieczeństwo.
W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się produktowi firmy Aruba Cloud, a dokładnie usłudze Aruba Cloud Backup.
Aruba Cloud Backup – Automatyczne Tworzenie Kopii Zapasowych
Aruba Cloud Backup pozwala na automatyczne tworzenie kopii zapasowych dowolnej ilości danych. Dane do backupu mogą pochodzić z różnych miejsc, z naszego data center, od dostawcy zewnętrznego czy innego dostawcy usług chmurowych.
Usługa jest WYJĄTKOWO przystępna. Wszystko sprowadza się do zainstalowania prostego Agenta Backupu na maszynie, z której będzie wykonywana kopia zapasowa.
W ramach usługi otrzymujecie osobiste konto, z poziomu którego możecie definiować plan backupów. Kopie zapasowe będą wykonywane według skonfigurowanego harmonogramu, np. co godzinę, codziennie, raz na tydzień, itd.
Zarządzanie kopiami bezpieczeństwa odbywa się również poprzez Agenta Backupu w połączeniu z Waszym indywidualnym kontem na Panelu Kontrolnym. Wszystkie funkcje są łatwo konfigurowalne poprzez bardzo prosty interfejs graficzny dostępny z poziomu każdej przeglądarki. Co ważne, Agent Backupu dostępny jest dla różnych systemów operacyjnych: Linux, Windows, Solaris, HPUX, itd.
Jak To działa? Kopie Zapasowe w Aruba Cloud Backup
Po wykonaniu kopii zapasowej dane są transferowane i przechowywane w tzw. Storage Vaults, które mogą pomieścić bardzo dużą ilość różnego rodzaju danych.
Transfer danych odbywa się kanałem szyfrowanym, gdzie dodatkowo są one jeszcze kompresowane i deduplikowane w celu zapewnienia optymalnej wydajności i szybkiego przesyłu bez nadmiernego obciążania łącza. Ta metoda zapewnia również możliwość szyfrowania danych „w spoczynku”, zgodnie ze standardem AES-256.
Po wykonaniu pierwszego tzw. pełnego backupu, kolejne wykonywane są przyrostowo, czyli zmieniają się tylko rekordy i nowe dane. Takie podejście zapewnia szybszy transfer danych oraz obniża koszty przestrzeni dyskowej nawet przy wielu kopiach.
Aruba jest rozwiązaniem nie tylko wydajnym, ale i bezpiecznym. Wykorzystywane technologie oraz standardy bezpieczeństwa (ISO 9001:2015, ISO 27001:2013) usługi Aruba Cloud Backup spełniają wymagania każdej polityki bezpiecznego dostępu i przechowywania danych.
Ile to kosztuje?
Jeśli chodzi o płatność, do wyboru mamy dwie opcje:
- Zakup konkretnej przestrzeni, np. 50, 100 lub więcej GB.
- Model pay-per-use: czyli płacimy za tyle, ile wykorzystamy (przyrostowo, co 10 GB).
Jeśli zakładacie w miarę stałe wykorzystanie i chcecie mieć kontrolę nad ilością zużytej przestrzeni oraz jasność co do kosztów, zdecydujcie się na jeden z predefiniowanych planów taryfowych. Ten wariant będzie też bardziej ekonomiczny dla dużych środowisk backupowych.
Z kolei w przypadku małych backupów lub w sytuacjach wymagających większej elastyczności warto rozważyć wybranie wariantu pay-per-use.
UWAGA! W obydwu sytuacjach należy wziąć pod uwagę, z ilu maszyn będzie wykonywany backup. Każdy z planów oferuje inną liczbę Agentów Backupu, jaką możecie podłączyć.
Warto jednak pamiętać, że plan taryfowy można zmieniać w każdym momencie, a każde konto Backup może być powiązane z inna taryfą. Zatem Aruba oferuje dość dużą swobodę wyboru i możecie zmieniać swoją konfigurację adekwatnie do aktualnych potrzeb.
Kilka Klików i Gotowe!
Konfiguracja usługi jest bardzo prosta i nie zajmuje wiele czasu. Wszystko zaczyna się od założenia konta na stronie Aruba Cloud i doładowania konta na odpowiednią kwotę.
[UWAGA! UWAGA! Co do kwoty – Chciałbyś wypróbować Arubę za free? Do zgarnięcia 10x voucher o wartości 50 zł na usługi Aruba Cloud Backup. Zarejestruj się na nasz webinar i wygraj! I pamiętaj, aby pojawić się punktualnie, to będzie miało znaczenie!]
Następnie zakładamy konto w usłudze Cloud Backup, wybieramy region, w którym będą tworzone kopie oraz model rozliczenia. Klik, klik i gotowe!
Dalej pozostaje nam tylko instalacja Agenta Backupu na wszystkich maszynach, z których chcemy wykonać kopie zapasowe, co też jest dość szybkie i nie wymaga eksperckiej wiedzy. Wystarczy pobrać i uruchomić instalator, a przez resztę instalacji poprowadzi Was prosty asystent konfiguracji.
Teraz przechodzicie do zakładki Computers i logujecie się na swoje konto backupowe, w którym definiujecie zadania (joby) do wykonania.
Wybierzcie katalogi, z których mają zostać utworzone kopie zapasowe:
Po skonfigurowaniu zadania ustalcie harmonogram jego wykonania:
Gotowe! Teraz o zadanym czasie wykonywać się będą backupy zawartości wszystkich wybranych katalogów.
Nie Taki Backup Zły (i Trudny), Jak Go Malują
Aruba Cloud Backup to bardzo ciekawe rozwiązanie, którego obsługa nie wymaga szczególnych umiejętności. Konfiguracja jest dość łatwa i wszystko możemy szybko wyklikać z przystępnego panelu zarządzania.
Kolejną zaletą tego typu rozwiązań jest fakt, że dzięki nim nie musimy inwestować w kupno, rozbudowę i utrzymanie całej infrastruktury backupowej. Z pewnością wielu z Was wie, ile pracy wiąże się z konfiguracją i utrzymaniem systemów do backupu danych.
W modelu jaki reprezentuje Aruba Cloud Backup (Backup as a Service) jedynym zadaniem użytkownika jest instalacja i konfiguracja agenta i polityki backupu. Reszta prac związana z konfiguracją i utrzymaniem infrastruktury spoczywa na dostawcy.
Zatem nawet ci przysłowiowi „twardziele, którzy nie robią backupów” mogą zainteresować się takim rozwiązaniem. Na pewno się przy nim nie namęczą. A ich fotki z wakacji i inne arcyważne dane pozostaną bezpieczne?
PSST! Jeśli daliście się przekonać i chcielibyście wypróbować Arubę za darmo, a do tego dowiedzieć się wszystkiego o backupie danych w 45 minut, klikajcie w ten link i zapisujcie się na nasz webinar. Będziemy rozdawać vouchery o wartości 50 zł na usługę Aruba Cloud Backup. Do zgarnięcia 10 sztuk. Startujemy 29.03 o 10.00. Punktualność będzie miała duże znaczenie! Do zobaczenia!
Już 21 czerwca dowiesz się, jak możesz wykorzystać AI w Twojej firmie. Damian Mazurek i Piotr Kalinowski wprowadzą Cię w świat sztucznej inteligencji i LLM.
Przed nami nowy rozdział! Chmurowisko dokonało połączenia z polskim Software Mind – firmą, która od 20 lat tworzy rozwiązania przyczyniające się do sukcesu organizacji z całego świata…
Grupa Dynamic Precision podjęła decyzję o unowocześnieniu swojej infrastruktury. Razem z Oracle Polska prowadzimy migrację aplikacji firmy do chmury OCI.
Już 21 czerwca dowiesz się, jak możesz wykorzystać AI w Twojej firmie. Damian Mazurek i Piotr Kalinowski wprowadzą Cię w świat sztucznej inteligencji i LLM.
Zapisz się do naszego newslettera i
bądź z chmurami na bieżąco!
z chmur Azure, AWS i GCP, z krótkimi opisami i linkami.