Strona Główna / Blog

Narzędzia Jakich Używamy w Chmurowisku – Edycja 2018 (brak wirtualnych maszyn i serwerów)

Mirek Burnejko

Mirek Burnejko

Rozmawiam w języku Amazon Web Services, Microsoft Azure i Google Cloud Platform. Skontaktuj się z nim pisząc na ten adres.

Narzędzia Chmurowisko

WAŻNE: Jest to jeden z pierwszych wpisów z kategorii „Otwartość”. Planujemy podzielić się z Tobą wieloma elementami prowadzenia przez nas firmy, ale to w przyszłości.

Tymczasem…

Jak przystało na firmę, która na co dzień pomaga innym firmom migrować do chmury publicznej… używamy chmury publicznej również w Chmurowisku.

Nie używamy wirtualnych maszyn w Chmurowisku (oprócz testów i projektów dla klientów). Używamy natomiast rozwiązania Platform as a Service (PaaS) i Software as a Service (SaaS).

Narzędzia Jakich Używamy w Chmurowisku – Edycja 2018

Nasze firma w tej chwili ma 3 osoby i w najbliższych tygodniach dojdą kolejne 2. Prowadzimy też rekrutacje na 3 nowe stanowiska. Innymi słowy jesteśmy małą firmą, która dość szybko rośnie.

Narzędzia zostały opisane alfabetycznie. Część z nich jest ekstremalnie ważna, część mniej. Oto narzędzia, których używamy w Chmurowisku.

Amazon Web Services – Używamy Amazon Web Services głównie do tworzenia produktów dla naszych klientów oraz na potrzeby szkoleń. Korzystamy również jako usługi wsperające nasz biznes w kilku aspektach:

Canva – Nasze miejsce numer 1 do tworzenia grafik, np. tej, którą widzisz pod artykułem. Canva posiada dziesiątki szablonów, masę grafik i wszystko co potrzebujemy do tworzenia grafiki.

Backblaze Business – Wersja komercyjna jednego z najlepszych narzędzi do backupowania komputerów od Apple, który używamy. Posiadamy wersję biznes, która daje więcej możliwości zarządzania dużą ilością komputerów.

Booking.com for Business – Narzędzie, którego zaczęliśmy używać do rezerwowania hoteli. Genialne do pracy w firmie. Pozwala ustawiać limity, preferowane hotele, ułatwia rozliczanie i daje bonusy.

Buffer – Narzędzie, które pozwala nam publikować w Social Media w odpowiednich godzinach. Ciągle publikujemy rzeczy ręcznie, ale jak przyjdzie nam ochota opublikować coś w Twitter, Facebook i LinkedIN o 4 nad ranem, to wrzucamy to w Buffer i pojawia się w Twoich mediach w rozsądnych godzinach.

Brand24 – Nasz szpieg. W każdej chwili, gdy ktoś wspomni o chmurowisku lub chmurze publicznej w polskich mediach, to wiemy o tym i mamy prosty interfejs do interakcji z innymi chmuromaniakami.

CloudFlare – Narzędzie, które pełni kilka zadań:

  • Ochrona przed DDoS dla Chmurowisko
  • DNS serwer dla Chmurowisko
  • CDN dla Chmurowisko
  • Certyfikat SSL dla Chmurowisko

Dashlane Business – Manager haseł w Chmurowisku. Dzięki Dashlane nasze hasła są bezpieczne i generowane na potrzeby różnych portali (nie używamy tego samego hasła wszędzie). Pozwala nam też współdzielić ze sobą hasła… bez podawania haseł.

DocuSign – Narzędzie do podpisywania dokumentów. Dzięki temu narzędziu możemy podpisywać dokumenty oraz przekazywać je pomiędzy sobą.

Drip – Narzędzie do wysyłania maili do naszych czytelników. Pozwala budować ciekawe kombinacje maili, np. gdy ktoś zapisze się na naszę listę email, dostaje maila z najciekawszymi artykułami na Chmurowisku.

Grammarly – Sprawdzanie poprawności pisowni angielskiej. Genialne narzędzie. Ma tylko jedną wadę. Nie sprawdza poprawności języka polskiego.

GSuite by Google Cloud – Po przejściu na Office 365 używamy bardzo sporadycznie. Głównie do importowania artykułów do WordPress od osób, które artykuły dostarczyły nam w Google Docs.

iFirma – Wystawianie faktur. Proste i bardzo wygodne narzędzie do wystawiania faktur. Księgowość realizuje za nas nasz wirtualny CFO Grzegorz, ale faktury załatwia nam iFirma.

LeadPages – Narzędzie, które pozwalan nam bardzo szybko wygenerować takie strony bez kodowania. Dodatkowo integruje się z Drip i WebinarJam.

Microsoft Azure – Nasza główna chmura, której używamy do kwestii PaaS. Aktualnie używamy:

Microsoft Office 365 – Zestaw narzędzi, których używamy do zarządzania dokumentami, komunikacją i wieloma innymi rzeczami:

Nozbe – Główne narzędzie do zarządzania zadaniami w firmie. W tej chwili mam w nim dostęp do 49 projektów, z czego duża większość to projekty Chmurowisko.

PipeDrive – Nasze główne narzędzie pełniące rolę Customer Relationship Management (CRM). Obsługujemy w nim główne projekty Chmurowisko i szkolenia online.

Pipefy – Narzędzie do budowania i zarządzania procesami wewnątrz w firmie, np. co i kto musi zrobić, aby nowa osoba mogła pracować w firmie i miała dostęp do wszystkich narzędzi.

Teachable – Nasze główne miejsce, w którym powstaje Szkoła Chmury. Jest to platforma do tworzenia i zarządzania szkoleniami online.

Uber for Business – Traktujemy to jako aplikacja. Pozwala nam używać Uber w firmie i otrzymywać jedną fakturę od Uber.

WebinarJam – Narzędzie do tworzenia webinarów. Pozwala nam gościć jednocześnie setki osób i współdzielić dźwięk i video.

Wordable – Małe narzędzie pozwalające importować wpisy z Google Docs do WordPress za pomocą jednego guzika.

Podsumowanie

Lista narzędzi cały czas się zmienia. Jedne narzędzia zostają, inne odchodzą, jednak 80% z nich wspiera nasz biznes od wielu miesięcy.

Jeżeli znasz inne narzędzia, które mogą nam pomóc lub znasz dobre zamienniki powyższych, nie zapomnij podzielić się tą informacją w komentarzu.

To najbardziej pożądana umiejętność na rynku w 2020 roku!

Jak zostać Azure Data Engineer? WEBINAR

Dołącz do listy mailingowej!

Dołącz do naszego newslettera

Staramy się wysyłać tylko wartościowe informacje, np. co miesiąc dostaniesz spis najważniejszych nowości z chmur Azure, AWS i GCP, z krótkimi opisami i linkami.